Kan samverkan göra oss mer resurseffektiva, ge kraft i gemensamma frågor och hjälpa oss att nå våra mål? I det här webbinariet får du ta del av hur några kommuner har arbetat med lokal samverkan för att nå ut till konsumenter som behöver hjälp.

Lokal samverkan är ett sätt att arbeta där lokala aktörer samarbetar för att minska konsumentskada och förebygga skuldproblem. När flera aktörer samverkar kan vi göra skillnad för ekonomiskt utsatta och sårbara konsumenter. Samverkan kan även underlätta i det förebyggande arbetet genom att budget- och skuldrådgivningen och konsumentvägledningen blir mer känd för målgruppen.

Vad handlar webbinariet om?

I det här webbinariet får du ta del av enkla exempel på samverkan mellan budget- och skuldrådgivare och konsumentvägledare och andra aktörer i samhället som möter personer som riskerar att få problem med sin ekonomi eller har fått problem i samband med ett köp.

Var, när och för vem?

Datum: 11 december 2024

Tid: Klockan 13.15–14.45

Webbinariet är kostnadsfritt och riktar sig till dig som jobbar med budget- och skuldrådgivning och konsumentvägledning, verksamhetsansvariga, förtroendevalda, eller andra som möter personer med ekonomiska problem eller konsumentfrågor.

Webbinariet sänds live i Teams. Möteslänken mejlas ut till anmälda deltagare två dagar innan sändning. Har du inte möjlighet att delta live kan du ta del av det inspelade webbinariet på konsumentverket.se i efterhand.

 

Läs mer och anmäl dig här (konsumentverket.se)

Sista dag för anmälan är den 9 december.

 

Har du frågor om webbinariet, kontakta oss via e-post: samhallsaktorer@konsumentverket.se

Vill du dela inlägget på sociala medier?
Regeringen föreslår skärpt amorteringskrav och höjt bolånetak
Ny studie: Fler fattigyngre än fattigpensionärer