Du vet väl om att BUS-föreningen samlat några av rättsfallen inom områdena skuldsanering och verkställighet? De finns tillgängliga för dig som är medlem! När du är inloggad hittar du rättsfall och prejudikat som du kan använda när du hjälper klienter att överklaga beslut från Kronofogden. Dessa kan hjälpa dig att styrka resonemang du för kring varför klienten anser att ett beslut är felaktigt.

Vi uppdaterar dokumenten efter hand. Håll koll på vår hemsida, vi lägger alltid upp en nyhet om vi uppdaterar materialet. På inloggningssidan finns även mallar du kan använda när du sammanställer en överklagan. Mallarna är uppbyggda utifrån de formkrav som finns för en överklagan. Tänk på att skicka överklagan till den instans som fattat beslutet. Överklagar du till exempel ett beslut som Kronofogden fattat och vill att detta prövas i tingsrätten, ska överklagan skickas till Kronofogden.

Har du något rättsfall du märker fattas eller har fått nys om ett nytt beslut som kommit? Tipsa oss gärna på info@busforeningen.se!

Vill du dela inlägget på sociala medier?
banner-13BUS-föreningen deltog vid skuldsaneringstimmen
Att sammanställa en budgetLadda ner vår budgetmall